ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

۶۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۰
دانیال زرگرزاده


گیاه گیاهی عجیب که قدمتی 3000 ساله دارد
یارتا گیاه همیشه سبز؛
گیاهی عجیب که قدمتی 3000 ساله دارد
ساسمن می‌گوید: زمانی که برای اولین بار این گیاه را دیدم، بلافاصله از روی عکس‌هایی که پیش از این دیده بودم، آن را تشخیص دادم.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۲
دانیال زرگرزاده


گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب کسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.
گندم مقدار کافی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون داشته و برای انسان غذای نسبتا کاملی است. علاوه بر مصرف تغذیه ، گندم دارای اثر درمانی بسیار می باشد .
۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۹
دانیال زرگرزاده

فضا برخورد یک زباله فضایی با زمین

نجوم و علوم فضایی؛
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۱
دانیال زرگرزاده


گفتنی است علاوه بر اتصال تراشه‌ها و قطعات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراوان به بدن انسان برای افزایش قابلیت‌های مختلف، تفاوت‌های منحصر‌به‌فردی نیز در ظاهر فیزیکی افراد به‌وجود خواهد آمد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۵
دانیال زرگرزاده

به گزارش خبرنگار علمی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، آژانس فضایی ایالات متحده، ناسا اعلام کرده است که نشانه‌هایی دال بر وجود حیات در قمرهای دو سیاره زحل و مشتری توسط کاوشگرهای فضایی فاقد سرنشین کشف کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۲
دانیال زرگرزاده

اهمیت انجام حرکات کششی قبل از ورزش

با اشاره به عوامل مؤثر در بروز آسم ورزشی گفت: افراد به هنگام ورزش با توجه اینکه بر اثر شدن فعالیت بدنی دچار تنفس‌های تند و سریع می‌شوند و این سرعت رد و بدل هوا باعث می‌شود تا هوای ورودی به دستگاه تنفسی فرصت گرم و مرطوب شدن را نداشته باشد و این هوای سرد و خشک باعث تحریک در ریه‌ها می‌شود.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۴
دانیال زرگرزاده

برای دیدن کلیک کنید

 

هشدار: این آزماش را بدون حضور پدر یا مادر خود انجام ندهید

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۲
دانیال زرگرزاده


نکات خواندنی از زندگی فضانوردان/ ۱۶ طلوع و غروب آفتاب در یک روز!

ایستگاه فضایی بین المللی ۱۵ سال پیش در چنین روزهایی کار خود را به طور رسمی و با حضور یک فضانورد آمریکایی و دو فضانورد روسی آغاز کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۹:۰۴
دانیال زرگرزاده


واقعا خنده داره

 

برای دیدن ویدیو کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۱
دانیال زرگرزاده


زنجبیل گیاهی بسیار گرم و کمی خشک است. از قدیم زنجبیل برای درمان ناراحتی معده، تهوع و استفراغ ناشی از بارداری یا شیمی درمانی و به عنوان ماده ضد التهاب در درمان سردرد میگرنی، روماتیسم و ناراحتی های عضلانی مورد استفاده قرار می گرفته است.
 گیاه زنجبیل یا Ginger Officinale بومی جنوب شرقی آسیا، هند و چین می باشد. اگرچه معمولا از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده این گیاه، ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که ریزوم نام دارد. اثرات درمانی زنجبیل به زمان های بسیار دور بر می گردد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۶
دانیال زرگرزاده

کشف راز انسان های باستانی آفریقا

اسکلت  کشف راز انسان های باستانی در افریقا 
بررسی بر روی پیدایش DNA؛
کشف راز انسان های باستانی در افریقا
به نظر می رسد آفریقا را باید سرآغاز دوباره کشف ناشناخته های باستانی دانست، جایی که در آن DNA انسانهای نخستین به لطف گرمای هوا راحت تر از هر جای دیگری در دسترس دانشمندان قرار می گیرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۲۲
دانیال زرگرزاده

تصاویر تکان دهنده ناسا از بیابان قزاقستان
1446619031469_2DB5796700000578-0-image-a-18_1445621867527.jpg

ناسا با اکتشافات متنوع و بسیارش شناخته شده، اما این بار در مکانی که فکرش را هم نمی‌کردیم- بیابان‌های قزاقستان- موفق به کشف جدیدی شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۹
دانیال زرگرزاده


مانیومنت ولی یا دره یادبود ( Monument valley) که در واقع یک تختال(تپه‌ای با سطح فوقانی مسطح) است یک درهٔ مشهور در مرز ایالت یوتا و آریزونا در آمریکا است.عکس روز ناسا تصویری از کمان راه شیری را بر فراز این دره نشان می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۱
دانیال زرگرزاده

سر نوشت جو مریخ چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سازمان فضایی آمریکا، این هفته به رونمایی از جزئیات یافته‌های جدید خود درمورد سرنوشت مرموز جو مریخ کهن خواهد پرداخت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، ناسا یافته‌های کلیدی علمی از اکتشافات در حال انجام این سازمان در مورد مریخ را  امروز (پنج‌شنبه) طی یک جلسه مطبوعاتی اعلام خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸
دانیال زرگرزاده


گروهی از ستاره شناسان موفق به کشف تجمع بزرگی از کهکشان های دور دست شدند.

این تجمع که از هزاران کهکشان تشکیل شده و در فاصله 8.5 میلیارد سال نوری قرار دارد، بزرگترین ساختار کیهانی محسوب می شود که محققان در چنین مسافت دوری کشف کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۳
دانیال زرگرزاده

در خورشید چه خبر است

چند رسانه‌ای > عکس - در این گزارش تصویری، تصاویری زیبا از طوفان های خورشیدی می بینیم که توسط ناسا به ثبت رسیده است. ناسا از سال 2010 تاکنون هر 12 ثانیه یک عکس از انفجارها و طوفان های خورشیدی ثبت می کند.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۳
دانیال زرگرزاده

 

 

ناسا با استفاده از ابزار‌هاشی تصویربرداری خود همواره نمایی زیبا از دنیای خارج از کره‌ی خاکی و کهکشان‌ها را نشان می‌دهد. یکی از ابزار‌های مورد استفاده توسط آژانس فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا، SDO یا Solar Dynamics Observatory است که برای ثبت تصاویر و ویدیوها از خورشید اختصاص یافته است. ناسا ویدیویی 4K از فعالیت خورشید را که توسط این رصدگر ثبت شده، به اشتراک گذاشته است. با زومیت همراه باشید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۰
دانیال زرگرزاده


سیاره‌ای که وجود نداشت

سه سال پیش زمانی که سیاره‌ای شبه‌زمینی در نزدیک‌ترین سیستم ستاره‌ای به زمین کشف شد،‌دانشمندان بسیار هیجان‌زده شدند و پیشنهاد دادند همه مطالعات را رها کرده و تنها بر فرستادن کاوشگری به این سیاره تمرکز کنند.

اکنون پس از گذشت سه‌سال آن شور و شوق کاملا از بین رفته‌است و حتی بیهوده به نظر می‌آید، زیرا دانشمندان به این نتیجه رسیدند سیاره کشف شده که آلفا قنطروس Bb نام داشت،‌اصلا وجود ندارد.

اخترشناسان، از جمله گروه کاشف این سیاره، اعلام کردند اطلاعاتی که از تغییرات جزئی در شدت نور در سیستم ستاره‌ای این سیاره در دست بود در حقیقت سیگنال‌هایی واهی بوده‌اند که به واسطه تکنیک خاص مورد استفاده برای اندازه‌گیری نور ستارگان ایجاد شده‌بودند.

شیوه ردیابی این سیاره برای شناسایی صد‌ها سیاره دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است،‌اما بیشتر آن سیاره‌ها بسیار بزرگ بوده و از این رو ردیابی آنها نسبت به سیاره Bb آسانتر بوده‌است. محققان می‌گویند حتی اگر وجود این سیاره به تایید می‌رسید نیز فاصله‌ آن تا ستاره میزبانش به اندازه‌ای کم بود که امکان شکل‌گیری حیات در آن وجود نداشت.

سیستم ستاره‌ای سه‌گانه آلفا قنطروس که در فاصله 4.3 سال نوری قرار گرفته‌است می‌تواند میزبان سیاره‌هایی دیگر باشد که هنوز ردیابی نشده‌اند اما تا آن زمان سیاره گیلیس 15Ab سال نوری قرار گرفته‌است نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی به زمین محسوب می‌شود.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۳
دانیال زرگرزاده


1446379308421_8.jpg

فضاپیمای کاسینی تصاویر جدیدی از چشمه موجود در قمر انسلادوس تهیه و ناسا هفته گذشته آخرین کلوز‌آپ‌های این قمر یخ‌زده کوچک را منتشر کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۰
دانیال زرگرزاده