ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

کویر لوت در میراث جهانی یونسکو

يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۵۳ ق.ظ


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تا تیرماه سال آینده قنات بلده فردوس به عنوان یک اثر تاریخی و کویر لوت به عنوان یک اثر طبیعی استان در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.
خبرآنلاین: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: تا تیرماه سال آینده قنات بلده فردوس به عنوان یک اثر تاریخی و کویر لوت به عنوان یک اثر طبیعی استان در فهرست آثار جهانی به ثبت می‌رسد.

حسن رمضانی، در دیدار اعضای جامعه تور گردانان ایران با استاندار خراسان جنوبی از ثبت ۷۶۰ اثر تاریخی خراسان جنوبی در فهرست آثار تاریخی کشور خبر داد و گفت: همچنین تاکنون یکی از آثار تاریخی استان در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تا تیرماه سال آینده دو اثر تاریخی و طبیعی استان در فهرست آثار جهانی به ثبت خواهد رسید، افزود: قنات بلده فردوس یکی از این آثار تاریخی است که به ثبت جهانی نزدیک شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، کویر لوت را یکی دیگر از این آثار عنوان کرد و گفت: این اثر طبیعی نخستین اثر طبیعی کشور بوده که تا تیرماه سال آینده در فهرست آثار جهانی به ثبت می رسد

کویر لوت در فهرست میراث جهانی یونسکو

رمضانی با بیان اینکه کویر یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر استان است، اظهار کرد: طبق اعلام ناسا در دو سال گذشته کویر حیدرآباد نهبندان با ۷۰ درجه گرما گرم‌ترین نقطه زمین معرفی شده است.

وی ادامه داد: آسمان نایبندان طبس نیز به‌عنوان تاریک‌ترین آسمان خاورمیانه بهترین مکان برای رصد ستارگان بوده که می‌تواند سبب جذب گردشگران زیادی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی به غاز خونیک به‌عنوان یکی دیگر از آثار تاریخی این استان اشاره کرد و افزود: در این غار سابقه سکونت انسان اولیه در ۳۵ هزار سال قبل دیده شده که مجموعه‌ای از نقاشی‌ها به چشم می‌خورد که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر بوده و نمونه آن در جنوب فرانسه دیده شده است.

وی با بیان اینکه سنگلاخ مزار در ۲۵ کیلومتری بیرجند یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری استان است، افزود: در روی این سنگلاخ کتیبه‌هایی با خط پارتی و ساسانی مشاهده می‌شود که نشان می‌دهد خراسان جنوبی یک مرکز مهم تاریخی در گذشته بوده است.

رمضانی با اشاره به واقع‌شدن استان در مسیر جاده ادنیه، گفت: در گذشته این استان به‌عنوان یک بارانداز مهم تجاری در منطقه بوده و در حال حاضر نیز خانواده‌های پنجابی، یزدی، کرمانی و تبریزی در استان داریم که باقی‌مانده تجار گذشته هستند.

وی به وجود باغ اکبریه، رحیم‌آباد، امیرآباد و بهلگرد در استان اشاره کرد و یادآور شد: خراسان جنوبی به گواه کارشناسان در زمینه باغ‌های ایرانی یکی از مراکز بی‌نظیر در کشور بوده که اصول باغ ایرانی امانت دارانه در آن حفظ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، بافت تاریخی بیرجند با ۶۰ هکتار وسعت، بافت تاریخی ثبت‌شده بشرویه با ۳۰ هکتار مساحت، بافت تاریخی روستای فورگ، بافت تاریخی خور و بافت تاریخی روستای چنشت را از دیگر جذابیت‌های تاریخی استان برشمرد.

رمضانی با بیان اینکه از هفت روستای شگفت‌انگیز کشور دو روستا مربوط به خراسان جنوبی است، خاطرنشان کرد: روستای چنشت به دلیل بافت تاریخی و آداب رسوم مردم و روستای ماخونیک از جمله روستاهای شگفت‌انگیز کشور محسوب می‌شوند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۹
دانیال زرگرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی