ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات


تصویر زیر مربوط به کهکشان مارپیچی ESO 498 - G5 در فاصله 100 میلیون سال نوری از زمین است که توسط هابل ناسا شکار شده است.ستارگان جوان در این کهکشان به رنگ آبی وستارگان پیرتر به رنگ زرد در تصویر دیده می شوند که در مدارهای در حال چرخش هستند.
کهکشان مارپیچی شامل تعداد زیادی ستاره هستند که بصورت مارپیچی به دور سیاهچاله مرکزی کهکشان در حال چرخش هستند این چرخش تا زمانی که ستاره خود نابود شود یا به درون افق رویداد سیاهچاله سقوط بنماید که در نهایت باعث بلعیده شدن ستاره توسط سیاهچاله یا سیاهچاله مرکزی کهکشان می شود ادامه پیدا خواهد کرد.


یک نکته دیگر نیز این است که ستاره های جوان در کیهان همیشه به رنگ آبی دیده می شوند ولی با نزدیک شدن به مرکز کهکشان و با گذشتن عمر آنها کم نورتر شده و به رنگ زرد در می آیند.

در سوره الکتویر آیات 15 و 16 نوشته شده :

فَلَا أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ ﴿۱۵﴾الْجَوَارِ الْکُنَّسِ ﴿۱۶﴾سوگند به اختران گردان حرکت میکنند و از دیده ها پنهان میشوند.

در این آیه خداوند به همه موارد بالا به نوعی اشاره کرده است مثلا واژه گردان می تواند به چرخش و حرکت ستارگان مربوط باشد یا واژه پنهان شدن می تواند به کم نور شدن مردن در طول زمان یا بلعیده شدن ستارگان توسط سیاهچاله مرکزی کهکشان مربوط باشد.که باعث می شود از دید ما مخفی شوند علاوه بر آن این آیه بر حرکت ستاره ها نیز دلالت دارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۲
دانیال زرگرزاده

جالب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی