ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

ایده ای جدید برای مبارزه با الودگی هوا

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۵۳ ب.ظ
 محققان دانشگاه rmitبه رهبری کوروش کلانتر‌زاده، اولین روش کم هزینه و قابل اطمینان ‌آشکارسازی دی‌اکسید ‌نیتروژن را توسعه داه‌اند.

دی‌اکسید ‌نیتروژن یک آلاینده‌ی شاخص هواست که در سال بیش از هفت میلیون مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این گاز ‌خطر اختلال تنفسی در کودکان را افزایش می‌دهد. 

کوروش کلانتر‌زاده می‌گوید: تأثیر منفی دی‌اکسید ‌نیتروژن می‌تواند با سیستم‌های کنترل شخصی که گزینش و حساسیت بالایی دارند، تشخیص داده شوند.

‌کلانترزاده توضیح می‌دهد: روش توسعه‌یافته انقلابی‌ها شروع خوبی برای ایجاد یک ‌سنسور شخصی و کم هزینه No2 است و حتی می‌توان این روش را روی گوشی‌های هوشمند پیاده کرد.

این روش نه تنها به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک می‌کند بلکه از بروز بیماری‌های ناشی از مسمومیت دی‌اکسید ‌نیتروژن جلوگیری می‌کند.

همکاران اصلی دی‌اکسید ‌نیتروژن، سوخت‌های فسیلی سوزانده شده به ویژه در نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ و موتور دیزل هستند که سلامت مردم مناطق شهری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

‌کلانترزاده معتقد است: عدم دسترسی مردم به ابزار نظارت موثر یکی از موانع اصلی کاهش اثرات مضر این گاز است و سیستم‌های سنجش حال حاضر نیز هم ‌گرانقیمت هستند و هم به گفته‌ی ‌کلانترزاده روش توسعه‌ یافته فقط روی اقتصاد هزینه تأثیر نداشته است بلکه کارایی بهتری نسبت به حسگر‌های حال حاضر دارد.

‌حسگرهایی که با حذف فیزیکی مولکول‌های گاز دی‌اکسید ‌نیتروژن روی قطعه‌های دی‌سولفید قلع عمل ‌جدا کردن را انجام می‌دهند، نه تنها میزان حساسیت سازمان استانداردهای حفاظت محیط زیست را افزایش می‌دهند، بلکه راه‌ حل بهتری برای سنجش دی‌اسکید ‌نیتروژن در بازار است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۷
دانیال زرگرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی