ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات


خورشید
نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد خورشید قادر به انتشار فوران های آتشینی است که در پی آن زیرساختارهای فناوری در زمین ضعیف و منهدم می شود اما جای نگرانی در این باره نیست.

aدر کهکشان راه شیری و گوشه و کنار عالم ستارگان زیادی وجود دارند که انفجارات درونی همراه با انتشار فورانهای آتشینی است که هزاران برابر قدرتمندتر از خورشید است.

تحقیقاتی که توسط گروهی از محققان در دانشگاه وارویک انگلیس صورت گرفته نشان می دهد خورشید نیز به عنوان یک ستاره فروزان، توانایی تولید چنین فورانهای قدرتمندی را دارد که در این صورت زیرساختارهای رادیویی و فناوری بر روی زمین نابود خواهد شد.

محققان در این بررسی ابرفورانهای تولید شده توسط ستاره ای موسوم به KIC۹۶۵۵۱۲۹ را مورد مطالعه دقیق قرار داده اند. آنها برای این منظور از تلسکوپ فضایی کپلر استفاده کرده اند که به عنوان شکارچی قدرتمند ناسا در فضا مشغول به رصد گوشه و کنار عالم و کشف سیارات جدید است.

این تلسکوپ فضایی حساسیت بالایی به نوسانات نوری مربوط به ستارگان دارد و به همین دلیل محققان توانسته اند که با تکیه بر توانمندی چشمگیری این ابزار رصدی، فورانهای عظیم آتشین ستاره KIC۹۶۵۵۱۲۹ را مورد مطالعه قرار دهند.

نتیجه این مطالعات نشان از وجود شباهتهای زیادی میان فورانهای آتشین KIC۹۶۵۵۱۲۹ و خورشید دارد.

به عقیده محققان، فورانهای عظیم ستارگان می تواند به ایجاد اختلالات هرچند موقتی اما گسترده رادیویی منجر شود که علت اصلی آن نیز انتشار پلاسما در فضای بیکران است.

اما همین محققان معتقدند که چندان جای نگرانی درخصوص خورشید منظومه شمسی وجود ندارد زیرا بروز چنین فورانهای عظیمی مستلزم وجود شرایط بسیار خاصی است که به ندرت در خورشید شکل می گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۸
دانیال زرگرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی