ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

شکاف پوسته ماه توسط نیروی جاذبه

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ب.ظ

محققان موزه علمی- تحقیقاتی اسمیتسونین واشنگتن با مطالعه بر روی تاثیر متقابل جاذبه ماه و زمین دریافتند که بر اثر نیروی جاذبه قدرتمند زمین پوسته خارجی ماه شکافته شده است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، پروفسور توماس واترز، دانشمند سیاره‌شناس از موزه علمی -تحقیقاتی اسمیتسونین واشنگتن در مورد مطالعات اخیر این مرکز اظهارکرد: در این مطالعه جزئیات بیشتری از تعامل نزدیک بین ماه و زمین مشخص شد، اما نکته قابل توجه تاثیر پایدار گرانش زمین در تغییر شکل ماه است.

وی در ادامه افزود: محققان با بررسی اطلاعات دریافتی از مدارگرد LRO ناسا که در سال 2009 پرتاب شده بود، دریافتند که ماه همچنان در حال تغییر شکل است.

 دانشمندان به کمک دوربین‌های با کیفیت مدارگرد LRO موفق به کشف بیش از 14 گسل و صخره شدند که ناشی از فعالیت زیر سطحی ماه است.
 
این مدارگرد پس از 6 سال ماموریت تاکنون موفق به تصویربرداری از سه‌چهارم سطح ماه شده است.

مدارگرد LRO در طول ماموریت خود حدود 3200 گسل را در سطح ماه رصد کرده است.
محققان در مورد یافته‌های اخیر خود که از بررسی گسل‌های ماه بدست آمده عنوان کردند: در مطالعات پیشین عمر گسل‌های سطح ماه حدود 50 میلیون سال برآورد شده بود، اما با دریافت اطلاعات ارسالی اخیر مشخص شد که فعالیت‌های تکتونیکی زیرسطحی ماه همچنان ادامه دارد.

محققان با بررسی جهت و شکل گسل‌های ماه دریافتند که اشکال پدید آمده ناشی از فعالیت درونی ماه نیست، چرا که شکل و جهت آنها به صورت اتفاقی پدیده نیامده است، بلکه آنها با نظمی خاص و تحت تاثیر نیروی بیرونی شکل گرفته‌اند.

پروفسور واترز ضمن تایید نظریه اثر گرانشی زمین در تولید گسل‌های سطحی ماه گفت: اگرچه اطلاعات دریافتی از مدارگرد LROدر پیشرفت این مطالعه حیاتی بود اما برای اثبات کامل این نظریه باید در آینده نه‌ چندان دور شبکه‌ای از لرزه‌نگارها در سطح ماه نصب شود تا در فواصل افزایش اثرگرانشی زمین، لرزه‌های موجود در ماه را ثبت و برای ما ارسال کنند.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۳
دانیال زرگرزاده

نظرات  (۱)

بسیار عالی بود
پاسخ:

متشکرم دوست من

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی