ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

عکس ازخوشه کهکشانی مشهور

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۲۳ ب.ظ


عکس سه تلسکوپ بزرگ از یک خوشه کهکشانی مشهور

دانش > نجوم - انتشار عکسی که با ترکیب داده‌های سه رصدخانه بزرگ از خوشه ی کهکشانی MS 0735.6+7421 به دست آمده این روزها نظر علاقه‌مندان به نجوم را به خود جلب کرده است. این تصویر توسط ناسا منتشر شده است.

خوشه ی کهکشانی MS 0735.6+7421 با فاصله ای نزدیک به ۲.۶ میلیارد سال نوری از زمین یکی از خوشه‌های کهکشانی مشهور جهان است. این عکس از ترکیب داده‌های سه رصدخانه به دست آمده است. این خوشه کهکشانی جایگاه یکی از بزرگ ترین سیاهچاله های مرکز کهکشانی شناخته شده در کیهان است.

 

پرتوهای X که توسط رصدخانه ی پرتو X چاندرای ناسا دیده شده (رنگ آبی) و نشان دهنده ی گاز داغی است که بیشتر جرم این خوشه غول پیکر را تشکیل داده است. در میان داده های چاندرا، سوراخ ها یا حفره هایی به چشم می خورد. این حفره ها در اثر برون‌ریزی های همان سیاهچاله ابرپرجرم در مرکز خوشه پدید آمده اند که فواره های غول آسایش در داده های امواج رادیویی آرایه ی بسیار بزرگ دیده شدند (رنگ صورتی). همه ی این داده ها به داده های نور دیدنی (مریی) تلسکوپ فضایی هابل از کهکشان ها و ستارگانِ این میدان دید افزوده شده اند (رنگ نارنجی).

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۷
دانیال زرگرزاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی