ابزار هدایت به بالای صفحه


مقتدران سلام صادقیه

ارائه مطالب درسی و علمی

ابزار وبمستر

مقتدران سلام صادقیه

این وبلاگ شامل موارد زیر می باشد :

1- درج مطالب درسی و کمک درسی

2- گنجاندن مطالب علمی

3- ارائه نمونه سوالات مربوط به کلاس هفتم

4- ثبت مطالب جالب خواندنی

آخرین نظرات

کشف سیاره ای که وجود نداشت !!!!!!!!!!!!!

دوشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ


سیاره‌ای که وجود نداشت

سه سال پیش زمانی که سیاره‌ای شبه‌زمینی در نزدیک‌ترین سیستم ستاره‌ای به زمین کشف شد،‌دانشمندان بسیار هیجان‌زده شدند و پیشنهاد دادند همه مطالعات را رها کرده و تنها بر فرستادن کاوشگری به این سیاره تمرکز کنند.

اکنون پس از گذشت سه‌سال آن شور و شوق کاملا از بین رفته‌است و حتی بیهوده به نظر می‌آید، زیرا دانشمندان به این نتیجه رسیدند سیاره کشف شده که آلفا قنطروس Bb نام داشت،‌اصلا وجود ندارد.

اخترشناسان، از جمله گروه کاشف این سیاره، اعلام کردند اطلاعاتی که از تغییرات جزئی در شدت نور در سیستم ستاره‌ای این سیاره در دست بود در حقیقت سیگنال‌هایی واهی بوده‌اند که به واسطه تکنیک خاص مورد استفاده برای اندازه‌گیری نور ستارگان ایجاد شده‌بودند.

شیوه ردیابی این سیاره برای شناسایی صد‌ها سیاره دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته‌است،‌اما بیشتر آن سیاره‌ها بسیار بزرگ بوده و از این رو ردیابی آنها نسبت به سیاره Bb آسانتر بوده‌است. محققان می‌گویند حتی اگر وجود این سیاره به تایید می‌رسید نیز فاصله‌ آن تا ستاره میزبانش به اندازه‌ای کم بود که امکان شکل‌گیری حیات در آن وجود نداشت.

سیستم ستاره‌ای سه‌گانه آلفا قنطروس که در فاصله 4.3 سال نوری قرار گرفته‌است می‌تواند میزبان سیاره‌هایی دیگر باشد که هنوز ردیابی نشده‌اند اما تا آن زمان سیاره گیلیس 15Ab سال نوری قرار گرفته‌است نزدیک‌ترین سیاره فراخورشیدی به زمین محسوب می‌شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۱
دانیال زرگرزاده

علمی

نظرات  (۱)

۱۳ آبان ۹۴ ، ۰۷:۴۰ باشگاه مدیران آینده
عالی بود :)
پاسخ:

متشکرم

 

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی